'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

TeBi
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

Bericht door TeBi » di 21 aug 2012, 09:54

Vanaf maandag 17 september gaat op VIER het tiende seizoen van 'De Slimste Mens Ter Wereld' van start.
Erik van Looy blijft presentator van dienst terwijl Philippe Geubels zich mag vermaken als éénmansjurylid.
Vandaag werden de 34 BV-kandidaten onthuld, maar daarnaast zullen ook onbekende Vlamingen deelnemen.

Nóg een klein detail: het programma zal twee keer onderbroken worden door reclame.

Dit zijn de kandidaten:
Alexander De Croo, Ann De Craemer, Ann Van Elsen, Arne de Tremerie, Bart Cannaerts, Ben Segers, David Galle, Frieda Van Wijck, Gertjan Rasschaert, Guinevere Claeys, Henk Rijckaert, Ingrid Lieten, Jan Mulder, Jean Blaute, Jef Neve, Jelle De Beule, Johan Boskamp, Jonas Van Geel, Laurens Nuyens (de Lau), Magali Cobbaert, Meyrem Almaci, Michiel Devlieger, Nadia Sminate, Otto-Jan Ham, Pascal Braeckman, Paulien Cornelisse, Peter Van Asbroeck, Robin Pront, Sarah Van Geel, Sofie Lemaire, Stefan Brijs, Sylvia Van Driessche, Tomas Van Den Spiegel, Wouter Beke

http://tevekijker.be/node/938

Opvallend veel politici, maar die zullen pas in de afleveringen nà de verkiezingen opduiken.
De Lau, de broer van Astrid Bryan, is voor mij persoonlijk de strafste naam in de hele lijst.
Peter Van Asbroeck heeft men ook gevraagd, ook al krijgt hij (voorlopig) nog geen programma op VIER.
Daarnaast zie ik veel ex-VRT-gezichten, die via Woestijnvis mee naar het nieuwe VT4 zijn overgestapt.

Jarend

Re: 'De Slimste Mens Ter Wereld' met Erik Van Looy

Bericht door Jarend » di 21 aug 2012, 10:15

Frieda V.W. is toch een VRT-gezicht. Die mochten toch niet deelnemen?

TeBi

Bericht door TeBi » di 21 aug 2012, 10:17

Jarend schreef:Frieda V.W. is toch een VRT-gezicht. Die mochten toch niet deelnemen?
Dat komt doordat Frieda nu met pensioen gaat, dit voorjaar presenteerde ze voor de laatste keer 'De Klas van Frieda' op Eén.
Voortaan mag ze dus ingaan op aanbiedingen van andere zenders, maar dan enkel als kandidate waarschijnlijk.

Jarend

Bericht door Jarend » di 21 aug 2012, 10:21

TeveFreak schreef:
Jarend schreef:Frieda V.W. is toch een VRT-gezicht. Die mochten toch niet deelnemen?
Dat komt doordat Frieda nu met pensioen gaat, dit voorjaar presenteerde ze voor de laatste keer 'De Klas van Frieda' op Eén.
Voortaan mag ze dus ingaan op aanbiedingen van andere zenders, maar dan enkel als kandidate waarschijnlijk.
Ik dacht gelezen te hebben dat De Klas van Frieda terugkomt in het voorjaar?

TeBi

Bericht door TeBi » di 21 aug 2012, 10:23

Jarend schreef:Ik dacht gelezen te hebben dat De Klas van Frieda terugkomt in het voorjaar?
Nochtans heb ik ergens gelezen dat 'Café Corsari' doorloopt tot april 2013, maar dat ze dan met een nieuwe quiz op de proppen moeten komen.

vetex
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Bericht door vetex » di 21 aug 2012, 11:23

Euhm, ik denk wel degelijk dat zij bij Woestijnvis zit..

Wikipedia: .. Dan verlaat ze de nieuwsdienst en gaat ze werken voor Woestijnvis ..

Mike

Bericht door Mike » di 21 aug 2012, 11:28

Beperkte haar Woestijnvis-carrière zich niet enkel tot De Laatste Show? De Klas van Frieda is immers een productie van deMENSEN. En Cobra TV is een programma van de nieuwsdienst.

Frieda is trouwens niet de enige VRT-medewerker die ertussen zit.

Jarend

Bericht door Jarend » do 23 aug 2012, 18:50

"De slimste mens" zou 10 weken duren... Ik vraag me af wat ze na afloop ervan op dat tijdstip gaan zetten. Een dagelijkse variant van "De pappenheimers"?

Spring485

Bericht door Spring485 » vr 24 aug 2012, 00:49

Jarend schreef:"De slimste mens" zou 10 weken duren... Ik vraag me af wat ze na afloop ervan op dat tijdstip gaan zetten. Een dagelijkse variant van "De pappenheimers"?
In het nieuwsblad spreekt men over wekelijks:
Het Nieuwsblad schreef:Woestijnvis gaat een nieuw, elfde seizoen van De pappenheimers maken voor het nieuwe VT4. Steven Van Herreweghe zal de quiz presenteren. De nieuwe reeks, die wekelijks op VT4 zal worden uitgezonden, is hoogstwaarschijnlijk ten vroegste voor voorjaar 2013.
Nu heel betrouwbaar is het niet (het nieuwsblad ;)), ook zegt men voorjaar 2013 terwijl er in het "commercieel pakket" van de Pappenheimers wordt gesproken over Najaar 2012 (http://www.sbsbelgium.be/files/VIER%20- ... MERS_3.pdf).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_00176723

Spring485

Bericht door Spring485 » di 04 sep 2012, 19:15

Vandaag interview met Erik Van Looy in GVA. Hij zei dat de rondes (spelformule) niet veranderen en dat Philipe Geubels NIET eenmansjurylid word en er altijd een komiek/grappige persoon naast het komt (vb. Steven Van Herreweghe,...).

Spring485

Bericht door Spring485 » di 04 sep 2012, 20:09

Vandaag waren de eerste opnames van De Slimste Mens. Eerste fotos van het decor vond ik op twitter:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ze blijven duidelijk in de stijl van het oude decor.

Filmpje van de Slimste Mens 2012: http://www.youtube.com/watch?v=6LIXXin0aHU
Laatst gewijzigd door Spring485 op wo 12 sep 2012, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Spring485

Bericht door Spring485 » wo 12 sep 2012, 22:38

EDIT: Er is een app uit van De Slimste Mens voor tijdens de reclameblokken.

Hier de beschrijving van de app:
Los je graag in een snel tempo de ene vraag na de andere op? Speel dan tijdens de onderbrekingen van het VIER-programma De Slimste Mens ter Wereld mee met de quizapplicatie De Snelste Quiz ter Wereld. Misschien word jij dan wel na tien weken de grote winnaar!

Start deze app op tijdens het programma De Slimste Mens ter Wereld en zet je schrap van zodra de onderbreking begint. Een willekeurige quizmaster stelt 6 meerkeuzevragen met antwoordmogelijkheden A, B of C.

Van zodra de vraag wordt gesteld en op televisie wordt getoond, krijg je 10 seconden de tijd om je antwoord op je smartphone of tablet in te geven. Snelheid is belangrijk. Hoe sneller je speelt, hoe groter de kans om hoog in de ranking te eindigen.

TeBi

Bericht door TeBi » za 15 sep 2012, 21:18

Vanavond heb ik de 7de opname van DSM bijgewoond. Lieven Scheire was het slimme genie in de jury, maar Philippe Geubels zorgde voor tranen bij Erik Van Looy. Die kreeg dikwijls de slappe lach van zijn 'droge' humor. :lol: De sfeer zat erg goed, en de opname begon erg stipt. Bij de kandidaten waren het toevallig 3 onbekende Vlamingen, maar dat maakte voor mij niet uit. Publieksopwarmer was niet Sven De Leijer (die is druk bezig aan zijn programma), maar... Maxime De Winne! :)

Hij deed het bijzonder goed voor zijn eerste (!) keer als publieksopwarmer, en hij was ook erg vriendelijk. Toen ik met hem op de foto ging (tja, ik ben nogal een fotofreak als het op BV's aankomt :P ) had ik een toffe babbel met hem. Naast zijn rol als homo in 'Thuis' had ik het met hem over zijn infiltreren in de belspelletjes. ;) Zeker voor herhaling vatbaar dus, al zal dit moeilijk worden aangezien de volgende opnames tijdens de werkweek doorgaan.

Wat ik kan verklappen: de finale zal nu 2 weken duren. Ik dacht dat dit vroeger op 1 week gebeurd was, maar de 8 beste kandidaten spelen in 2 weken tegen elkaar.

Robinb

Bericht door Robinb » zo 16 sep 2012, 21:00

Hebben jullie de app van 'De snelste quiz ter wereld' al geïnstalleerd? Ik alvast wel, alleen één probleempje.. ik heb geen draadloos internet, dus meedoen zal op dit moment moeilijk gaan :p

+ Is er niet meer publiek bij DSM dan bij Eén? Als ik naar de foto's en video kijk denk ik van wel..

TeBi

Bericht door TeBi » zo 16 sep 2012, 21:43

Robinb schreef:Hebben jullie de app van 'De snelste quiz ter wereld' al geïnstalleerd? Ik alvast wel, alleen één probleempje.. ik heb geen draadloos internet, dus meedoen zal op dit moment moeilijk gaan :p

+ Is er niet meer publiek bij DSM dan bij Eén? Als ik naar de foto's en video kijk denk ik van wel..
App installeren lukte mij niet, nochtans is het toch gratis hé? Ik heb het opgezocht via 'Samsung Apps' op mijn Samsung, maar kon het niet vinden. Heb je daar dan een ander toestel voor nodig ofzo? Ik zou ook graag die quiz van 'De Kruitfabriek' willen installeren. Lijkt mij wel leuk om te spelen tijdens de reclame.

+ En ik heb geen idee: ik ben wel naar de opname geweest (zowel van Eén als die van VIER), maar vergelijken is toch moeilijk. Het zal niet veel verschillen alleszins.

Plaats reactie