Kroost

killie
Hoe kijk je tv: Digitaal Telenet

Re: Kroost

Berichtdoor killie » Do 20 Mar 2014, 07:58

Gisteren begonnen met deze docureeks. Het portret van Maggie en Piet kon me zeker bekoren.
Een eerlijke, respectvolle reportage over het vroeger-nu-toekomst.
En een voordeel tov de "Sky is the Limit"-reeks is dat hier elke aflevering een nieuw personage belicht wordt.

Zoals hier al eerder aangehaald staat of valt zo'n programma natuurlijk wel met het personage dat wordt geportretteerd.
De aflevering van maandag 10/03 (Junior Bauwens) haalde maar een povere 196.788 kijkers (daar waar de aflevering met Eddy 60% meer kijkers trok).
Zal natuurlijk deels samenhangen met het toewerken naar de climax van WvW, maar dan nog.
Benieuwd hoeveel de aflevering van afgelopen maandag (Karen Damen) haalde in volle WvW-finale...

Soit, het blijven maar kijkcijfers natuurlijk. Ik ben voorlopig wel een fan van het programma

Tévéfan

Berichtdoor Tévéfan » Vr 21 Mar 2014, 17:04

De kijkcijfers van Kroost zijn wel in aanzienlijke mate afhankelijk van de populariteit van het geportretteerde personage inderdaad. Ik ben bijvoorbeeld eerder geïnteresseerd in Tom Boonen of Piet Huysentruyt dan bijvoorbeeld in Maggie De Block.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Vr 21 Mar 2014, 19:57

Tévéfan schreef:De kijkcijfers van Kroost zijn wel in aanzienlijke mate afhankelijk van de populariteit van het geportretteerde personage inderdaad. Ik ben bijvoorbeeld eerder geïnteresseerd in Tom Boonen of Piet Huysentruyt dan bijvoorbeeld in Maggie De Block.

De aflevering met Karen Damen (in volle finale van WvsW) kon toch nog 280.766 mensen bekoren. Opnieuw niet slecht. '2013' bijvoorbeeld scoorde vaak slechter (niet verdiend) zonder concurrentie van WvsW.

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Vr 21 Mar 2014, 22:30

Ik denk dat ze bij Vier best tevreden zijn over Kroost. Stond het niet tegenover WvsW dan had het denk ik gemiddeld 100.000 kijkers meer gehad

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Wo 26 Mar 2014, 09:39

Gemiddeld 383.000 kijkers en een marktaandeel van 23,1 procent voor de aflevering met Koen Wauters

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Wo 26 Mar 2014, 19:20

wixy wix schreef:Gemiddeld 383.000 kijkers en een marktaandeel van 23,1 procent voor de aflevering met Koen Wauters

Een goed cijfer, al is het geen enorm groot verschil met de andere afleveringen.

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Do 27 Mar 2014, 01:21

Jenzz schreef:
wixy wix schreef:Gemiddeld 383.000 kijkers en een marktaandeel van 23,1 procent voor de aflevering met Koen Wauters

Een goed cijfer, al is het geen enorm groot verschil met de andere afleveringen.

Hadden ze dit cijfer wekelijks kunnen halen, dan waren ze volgens mij dik tevreden. Ik heb niet gekeken, geen fan van Koen Wauters :)

killie

Berichtdoor killie » Do 27 Mar 2014, 07:48

Het siert de programmamakers dat ze de persoon in hun eigenheid laten (iets waar bij Sky is the Limit af en toe mee geflirt wordt).
En niet onbelangrijk: VIER heeft voor mij een nieuw genre uitgevonden: programma's maken rond documentaires. Kijk maar naar 2013, Sky is the Limit, Kroost. Stuk voor stuk sterke staaltjes tv (het een al iets meer als het ander). En stuk voor stuk verdienen ze eigenlijk hogere kijkcijfers...

Gisteren aflevering met Elio en Karen gekeken. Vooral de aflevering met Karen kon me zeker bekoren.
Karen die duidelijk weet wat ze wilt, eerlijk is, en vooral weet wat ze kan (en niet kan) en daar openlijk durft voor uitkomen.
Er zijn ook maar weinig artiesten die zouden zeggen "Zo'n verjaardagsfeest, daar heb ik geen stress voor nee; dat is genieten!" of "sommige K3-liedjes zijn echt te hoog voor mij... maar dat hoort nu eenmaal bij het K3-genre". En ze haalt terecht aan dat K3 nog steeds als een kindergroep wordt aanzien, terwijl het eigenlijk een gewone popgroep is die vooral kinderen aanspreekt, waardoor een eigen Kids Top 20 werd opgezet (of dat volledig waar is weet ik niet, maar geen idee waarom ze daarvoor zou liegen), zodat ze zich niet zouden mengen met de 'gewone liedjes'. Straf eigenlijk: hun muziek spreekt miljoenen mensen aan (voornamelijk ouders en kinderen), maar als Stromae x aantal platen heeft verkocht in België wordt dat onthaald als Wow, terwijl als K3 hetzelfde zou doen er amper over gepraat wordt. En Stromae mag dan wel een uitzonderlijk talent hebben en ook in andere landen zeer populair zijn, maar het is toch frappant...

Hoedanook, ik heb nog een reportage met Eddy, Koen en Tom (volgende week) te goed. Benieuwd of deze portretten me ook kunnen bekoren!

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Ma 31 Mar 2014, 07:44

Vandaag staat in 'Het Nieuwsblad' te lezen dat er een tweede seizoen van Kroost zit aan te komen volgend voorjaar en dat programmamaker Eric Goens een overeenkomst heeft gesloten met Vier om 3 jaar lang programma's te maken voor de zender.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Ma 31 Mar 2014, 19:31

Dafaljuan schreef:Vandaag staat in 'Het Nieuwsblad' te lezen dat er een tweede seizoen van Kroost zit aan te komen volgend voorjaar en dat programmamaker Eric Goens een overeenkomst heeft gesloten met Vier om 3 jaar lang programma's te maken voor de zender.

En in HLN stond dat Stromae zeer hoog op zijn lijstje staat. Zou fijn zijn moest hij hem kunnen strikken!

wixy wix

Berichtdoor wixy wix » Di 01 Apr 2014, 10:27

killie

Berichtdoor killie » Wo 02 Apr 2014, 07:38

Van variabele kijkcijfers gesproken...
De reportage met Junior Bauwens haalde enkele weken geleden ongeveer 200.000 kijkers, de reportage met Karen Damen 300.000, die met Koen Wauters 400.000 en die met Tom Boonen 500.000
Oftewel, de juiste reportages achter elkaar gezet! :)

Dafaljuan

Berichtdoor Dafaljuan » Wo 02 Apr 2014, 07:41

Jenzz schreef:
Dafaljuan schreef:Vandaag staat in 'Het Nieuwsblad' te lezen dat er een tweede seizoen van Kroost zit aan te komen volgend voorjaar en dat programmamaker Eric Goens een overeenkomst heeft gesloten met Vier om 3 jaar lang programma's te maken voor de zender.

En in HLN stond dat Stromae zeer hoog op zijn lijstje staat. Zou fijn zijn moest hij hem kunnen strikken!

Ik dacht dat Stromae hoog op het lijstje mensen staat die Martin Heylen voor een eventueel tweede seizoen 'Heylen en de herkomst' wil volgen ook. Ze gaan intern nog moeten bekampen wie de eer krijgt. Ook wou hij zelf wel, maar zijn agenda liet het niet toe.

Jenzz

Berichtdoor Jenzz » Do 09 Okt 2014, 11:48

Jacques Vermeire en Niels Albert zijn de eerste namen van het tweede seizoen van Kroost.

Bron: HLN

Tjorven
Hoe kijk je tv: Digitaal Proximus

Berichtdoor Tjorven » Di 21 Okt 2014, 14:23

Voor de nieuwe reeks volgen de makers ook Regi Penxten. Hij is te zien in het voorfilmpje van de nieuwe reeks. In dit filmpje zou te zien zijn hoe hij zich op zijn hotelkamer voorbereidt op TomorrowWorld.

Bron: HLN en Het Nieuwsblad

Terug naar “VIER”